Dlaczego nie mogę złożyć wniosku przez profil zaufany
Czasami zdarza się, iż blokując wyskakujące okna w serwisach internetowych (np. wyskakujące reklamy), uniemożliwiamy tym samym wszelkiego rodzaju przekierowania do innych serwisów. Tak też dzieje się często w przypadku składania wniosku wysyłanego w aplikacji WebEWID poprzez Profil Zaufany.
Gdy przy próbie wysłania wniosku, system czeka dłuższą chwilę i nie przekierowuje nas na żadną stronę, powinniśmy zwrócić uwagę na powiadomienia, które przeglądarka nam wyświetla.
Mozilla Firefox:
- pojawienie się żółtego paska na górze informuje nas, że zablokowane są okienka wyskakujące.
- możemy zezwolić przeglądarce na wyświetlanie okienek dla tej witryny, naciskając przycisk “Opcje”, a następnie zezwolić na wykonywanie tej czynności.
- możemy również wejść do tych ustawień poprzez ikonkę umieszczoną przy adresie strony
Chrome
- w przeglądarce Chrome, gdy zablokowane są wyskakujące okienka, pojawia się ikonka z małym czerwonym krzyżykiem
- należy w nią kliknąć, a następnie zezwolić adresowi WebEWIDa na wyświetlanie wyskakujących okienek
Certyfikaty do Profilu zaufanego wydawane są przez Ministerstwo Cyfryzacji na pewny okres czasu i wymagają odnawiania. Jeśli pojawia się komunikat o błędzie mikroserwisu, oznacza to, iż certyfikat w WebEwidzie Powiatu, do którego się Państwo łączą nie ma aktualnych uprawnień i Ośrodek powinien skontaktować się z COI.